Főoldal / Táplálkozás / Táplálkozási kérdések
Táplálkozási kérdések

Edzés és táplálkozás az állóképességi sportokban


Erőfejlesztés

Az erősítő edzések akkor válnak a legeredményesebbé, ha az edzés előtt és után az izmokat megfelelő mennyiségű fehérjével és aminósavakkal látjuk el.


Az állóképesség növelése

Az alapozó időszakban az állandó, alapvető edzésekkel növeljük állóképességünket. A kívánt eredmények elérése érdekében fontos biztosítani a víz, a szénhidrát és az elektrolitok megfelelő mennyiségét a szervezet számára. Ha az edzés időtartama meghaladja a 2 órát, valamennyi fehérjét már edzés közben is el kell kezdeni pótolni.


A szervezet immunrendszerének erősítése

Az anti-oxidánsok (különösen a szelén, C-vitamin és E-vitamin) nélkülözhetetlenek az olyan helyzetekben, mikor a szervezet magas szintű terhelésnek vagy stressznek van kitéve. A nukleolitok is segítik a gyors regenerációt és magasfokú védelmet biztosítanak.


Az anyagcsere optimalizálása

A különböző típusú aerob edzések javítják az anyagcsere folyamatokat. Az anyagcsere megfelelő működéséhez a testnek szüksége van megfelelő mennyiségű funkcionális tápanyagra, mint a B-komplex vitaminok és a prebiotikus rostokat tartalmazó ételek.