Főoldal / Balaton Maraton / Mit egyek, igyak a Balaton Maratonon?
Mit egyek, igyak a Balaton Maratonon?

Minden versenyeken különböző táplálkozási stratégiát kell felállítani attól függően, hogy a sportolónak mik az igénye, ill. lehetősége. A termékeket belinkeltük, így könnyen meg tudod nézni annak részletes leírását.

A termékek használatát akkor ajánljuk, ha nem vagy cukorbeteg és nincs étel érzékenységed. Minden egyéb esetben kérjük, hogy kérj tanácsot tőlünk a www.sponser.hu oldalon található elérhetőségek egyikén, vagy egyeztess kezelőorvosoddal!

A Sponser termékeket minden sportoló kizárólag saját felelősségére fogyaszthatja!


A verseny 5 alapszabálya:

  • Közvetlenül előtte töltődj fel 1g/kg szénhidráttal, így a vércukorszint a terheléshez szükséges optimális szinten marad
  • Előtte 1 órával igyál 0,5 l vizet, majd fél óra múlva 0,3 l izotóniás italt
  • Óránként 60-80g szénhidrátot használ el a szervezet, ezt mindenképp pótolni kell, másként a test az izmokhoz nyúl energiáért (izomgörcs, húzódás, izomroncsolódás stb.)
  • Folyadékpótlás 0,5-1,5 l / óra hőmérséklettől, intenzitástól, folyadékveszteségtől függően => váltva izotóniás ital és víz!
  • Utána 30 percen belül azonnali szénhidrát, fehérje visszatöltés, arány: 4:1, majd 1 óra múlva ismét, ezt követően fokozatosan adagolva a szervezetnek 

 

 Fontos megemlítenünk:

  • a fenti ajánlás nem azt jelenti, hogy Sponser-en kell élni! Mindenképp meg kell lennie a normális, megszokott étrendnek szem előtt tartva azt, hogy extrém feladatok várnak a szervezetre, tehát fel kell tölteni előtte, közben folyamatosan és utána visszatölteni.
  • a szervezete és az igénye mindenkinek más, ennek megfelelően kell kialakítani a versenyt támogató italokat, ételeket stb. Van, akinek egy-egy falat is elegendő, hogy legyen szilárd étel a hasában, ő a továbbiakat folyékonnyal pótolja. És persze olyan is van, aki egy idő után nem bírja látni a géleket és „normális”, szilárd ételre vágyik. A legfontosabb, hogy mindenki figyelje a testét, az mindig jelezni fog mit szeretne. DE: ne várd meg az eléhezést, előzd meg a szervezet kérését, annyira már mindenki ismeri a saját testét, állítsd össze előre melyik órában mit veszel magadhoz!
  • a sport táplálékot igazítsuk ahhoz az étkezéshez, a kísérők adnak menet közben – ha van kisérő...

 

Kolbász vagy tészta?

A svájci Medicine Beat Knechtle sportolói amikor több napos verseny van, előszeretettel esznek kolbászt majonézzel, hiszen a zsírra is szüksége van a szervezetnek, noha az az optimális, ha az összes energia bevitel 25-30%-át teszi ki. Ugyanakkor a zsírból való energianyerés jóval lassabban megy végbe, mint a szénhidrátoknál, tehát a céljuk nekik sem az, hogy „zsírból” versenyezzenek. De láthatóan belefér az étrendbe a kolbász is:) Nekünk, magyaroknak csak arra kell figyelnünk, hogy ne a füstölt, fűszeres fajtát válasszuk:)