Közben - Balaton Maraton

Óriási figyelmet kell fordítani a verseny közbeni táplálkozásra. A szénhidrátot, fehérjét és folyadékot mindenképpen pótolni kell, amelyre több megoldást is kínálunk - és itt most kifejezetten arra az estre gondolunk, amikor menet közben kell enni-inni valamit:

  • Long Energy Competition teljesen savmentes izotóniás verseny ital 10% fehérjével dúsítva, magas BCAA (aminosav) tartalom a folyamatos regeneráció érdekében, 71,5g szénhidrát/l. a Cola ízű koffeint is tartalmaz!

 

FONTOS: Ha gélt eszel, elegendő a víz utána, DE: nem szabad azonnal inni rá!!! A legjobb megoldás, ha a frissítőpont előtt 1 km-el eszed meg a gélt és a frissítőponton iszol rá vizet. Hagyni kell ugyanis néhány percet a gélnek, hogy felszívódhasson. Ennek oka, hogy a gél és a víz állaga különböző és ha a víz ér előbb a gyomorba, akkor a gél nem, vagy csak részben tud felszívódni, fájhat a hasad, lötyöghet a gél a folyadékban stb. Okos megoldás az is, ha egy marokkulacsba nyomod a gélt, arra öntesz iso italt és alaposan összerázod. Így a koncentrált gél kissé higított formában kerül a szervezetbe, azonban a folyadék azonnal bepörgeti a véráramba.

 

  • Szilárd táplálékként:
    • High Energy csúcsminőségű versenyzői szelet, extra gyors emészthetőség, 10 féle vitamin, több mint 1000 mg BCAA/szelet


Váltogasd a gélt és a szeletet!

Aki az út során csak gélt és folyadékot fogyaszt jó eséllyel indul az első helyért a "bokor/ToiToi roham" versenyen. Ezekkel az anyagokkal ugyanis szinte semmi dolga nincs az emésztőrendszernek, ami ellustuláshoz vezet. Azonban abban a pillanatban, hogy több óra szünet után szilárd táplálékhoz jut a gyomor megterhelőnek érzi azt és "kidobja" a szervezet. Érdemes tehát úgy felépíteni a tápanyag bevitelt, hogy kiegyensúlyozott lehessen az emésztés is.

 

Két példa, ahol figyelembe kell venni a reggeli összetételés és a frissítőpontokat is. Hangsúlyozzuk, hogy az alábbi ajánlás nem "szent írás", hiszen mindenki más ütemben eszik/iszik a versenyen:

vagy

  • indulás előtt 20 perccel 1/2 High Energy szelet
  •   7 km környékén 1/2 BCAA gél
  • 12 km környékén 1/2 High Energy szelet
  • 16 km környékén 1/2 BCAA gél


A legfontosabb: figyeld a tested üzenetét edzés közben, így a versenyen biztosan jó időben eszel/iszol és el tudod kerülni az eléhezést!